- Návrh: Vymezení nejvhodnějších míst k parkování v ulici pozemním značením
- Téma: Sledování připravovaných úprav chodníků a ulic na omezení provozu cyklistů
- Téma: Nedostatečná kapacita parkovacích míst v ulicích města
- Téma: Rekonstrukce ulic
- Téma: Projekty omezující cyklistiku ve městě
využití | limity | podle | pozn. |
---|---|---|---|
šíře vozovky v obousměrném provozu | min. 5 m | ČSN 73 6110 8.4.3 | každý pruh 2,5 m, při obousměrném provozu tedy celkem 5 m |
jízdní pruh s obousměrným provozem v úsporném provedení | min. 2,5 m | ČSN 73 6110 8.4.4 | Úsporné typy jednopruhových obousměrných komunikací se mohou navrhovat při intenzitě < 500 vozidel/24 h v obou směrech. |
šíře vozovky pro auta v jednosměrce | min. 2,5 m | ČSN 73 6110 8.4.3 | |
šíře vozovky pro auta v jednosměrce a pro cyklisty v obou směrech | min. 3,5 m | ČSN 73 6110 6.1 Tab.3 | 2,5 m pro auta a 1 m pro cyklisty v opačném směru |
jízdní pruh pro cyklisty v jednom směru | min. 1 m | ČSN 73 6110 6.1 Tab.3 | |
parkovací pruh pro auta | min. 2 m (1,8 m) | ČSN 73 6110 8.4.3, 4 | |
chodník pro chodce | min. 0,75 m (1,5 m) | ČSN 73 6110 6.1 Tab.3 | Pokud jsou dva chodníky v ulici, stačí, když má každý 0,75 m. Pokud je jeden, má mít 1,5m. |
komunikace bez chodníků | min. 0 m | ČSN 73 6110 3.1.12 | místní komunikace obslužná, ve zvlášť odůvodněných případech i sběrná, jedno nebo dvoupruhová. |
Stezky pro společný provoz cyklistů a chodců | min. 3 m (2,5 m, 2 m) + 0,5 (0,25 m) od silnice či osvětlení | ČSN 73 6110 10.4.3.6 | – 4 m nad 180 chodců/h a 150 cyklistů/h – 3 m nad 50 cyklistů/h a 100 chodců/h – 2 m ve stísněných poměrech na 1,75 m – 1 m v odůvodněných případech při ≤ 20 cyklistů/h a 50 chodců/h v obou směrech |